Verizon Media on solminut yksinoikeudella kumppanuuden Warner Music in kanssa hallitakseen mainosmyyntiä musiikkiyhtiön YouTube-kanavilla Pohjoismaissa ja Benelux-maissa. Uusi sopimus on jatkoa Verizon Median ja Warner Musicin väliselle menestyksekkäälle yhteistyölle Italiassa.

Yhteistyön myötä mainostajat voivat käyttää YouTuben tavanomaisten kohdennusvaihtoehtojen lisäksi erityisiä mahdollisuuksia julkaista viestejään sellaisten artistien, soittolistojen ja kanavien musiikin rinnalla, jotka vastaavat heidän brändilupaustaan.

"Meillä on suuret odotukset koskien yhteistyötä Warner Musicin kanssa ja kykyämme tarjota mainostajillemme videomainontaa yksinoikeudella, läpinäkyvästi ja bränditurvallisessa ympäristössä korkealla sitoutumisasteella ja vahvalla suoritustasolla", sanoo Verizon Median Pohjoismaiden ja Alankomaiden toimitusjohtaja Jesper Laumand tiedotteessa.

Yhtiöiden mukaan Warner Musicin ja sen artistien musiikki ja muu sisältö sitouttavat käyttäjiä, sillä fanit katsovat usein peräkkäisiä kokonaisia videoita.

Warner Music Nordic in kaupallisen toiminnan ja liiketoiminnan kehitysjohtajan Jens Olsson in mukaan yhteistyö Verizonin kanssa luo uusia mahdollisuuksia synergiaan artistien, fanien ja brändien välillä.

Verizon Median omistaa viestintäteknologiayhtiö Verizon. Verizon Median omia mediabrändejä ovat esimerkiksi Yahoo, HuffPost ja TechCrunch.