Verkkokauppa

Henni Jääskeläinen 11.3.2014 08:15 päivitetty 4.2.2016 10:39

Verkkokauppa kasvaa kohisten - Vahva brändi ei yksin riitä menestykseen

Colourbox

Suomalaisten verkkoon kuluttama summa on kasvanut kolmessa vuodessa 18 prosenttia.

Suomalaiset ostivat verkosta tavaroita ja palveluita viime vuonna yhteensä 10,5 miljardilla eurolla, selviää TNS Gallupin, Kaupan liiton ja Asiakkuusmarkkinointiliiton tutkimuksesta.

Suomalaisten verkkoon kuluttama summa on kasvanut kolmessa vuodessa 18 prosenttia. Edelliseen vuoteen verrattuna kasvua tuli viime vuonna yhdeksän prosenttia.

Samalla kun verkko-ostaminen kasvaa, se myös keskittyy. Asiaa on tutkinut esimerkiksi PwC.

Asiakkuusmarkkinointiliiton toimitusjohtaja Jari Perko huomauttaa, että maailman johtavia verkkokauppoja yhdistää tarkka asiakasymmärrys ja asiakaskokemuksen rakentamiseen keskittyminen.

"Ilman niitä mikä tahansa verkkokauppa maasta riippumatta tarpoo jatkuvan uusasiakashankinnan huutokilpailussa, jossa kyyti on kylmää."

Hän huomauttaa, että vahva brändi ei yksin takaa menestystä.

Lue koko juttu Markkinointi&Mainonnan Summa-palvelusta. Rekisteröidy osoitteessa summa.talentum.fi. Ensimmäinen kuukausi on rekisteröityneille ilmainen.