Verkkokauppa.com on nimittänyt Seppo Niemelän yhtiön uudeksi markkinointi- ja viestintäjohtajaksi ja Tommi Jylhä-Vuorion uudeksi myyntijohtajaksi.

Toimitusjohtaja Panu Porkan mukaan uusilla nimityksillä vahvistetaan olemassa olevaa johtoryhmää.

"Vahvistamme näin entisestään Verkkokauppa.comin johtoryhmän osaamista koskien liiketoimintamme kehittämisen painopisteitä, asiointikokemuksen parantamista sekä brändikuvamme kirkastamista", toteaa Porkka.

Jylhä-Vuorio ja Niemelä aloittavat tehtävissään arviolta viimeistään 3. lokakuuta.

Seppo Niemelä toimii tällä hetkellä Lidl Suomen markkinointipäällikkönä. Niemelä on työskennellyt Lidl Suomessa eri markkinointi- ja viestintätehtävissä vuodesta 2006.

Tommi Jylhä-Vuorio toimii tällä hetkellä XXL-konsernin sähköisen kaupan operatiivisena johtajana. Hän on työskennellyt XXL-konsernissa eri sähköisen kaupan tehtävissä vuodesta 2013. Vuosina 2005-2013 Jylhä-Vuorio toimi Stadium Groupissa eri myyntitehtävissä.

Nimityksien myötä yhtiö perustaa myös laajennetun johtoryhmän, johon kuuluvat Porkan, Jylhä-Vuorion ja Niemelän lisäksi talousjohtaja Jussi Tallgren, it-kehitysjohtaja Henrik Weckström, logistiikkajohtaja Miikka Heinonen, ostojohtaja Vesa Järveläinen, palvelujohtaja Timo Halonen, webmyyntijohtaja Esa Hjerppe ja myymälöiden myyntijohtaja Markus Pätilä.

Verkkokauppa.comin nykyinen toimitusjohtaja Porkka aloitti tehtävässään 22. maaliskuuta. Hän on kerännyt kokemusta Suomalaisesta Kirjakaupasta, Tokmannista ja Lidlistä.

Vuonna 2018 Verkkokauppa.com odottaa liikevaihtonsa olevan 460–500 miljoonaa euroa (432 miljoonaa euroa vuonna 2017) ja vertailukelpoisen käyttökatteen olevan 11–14 miljoonaa euroa.

Verkkokauppa.comin osake on ollut pörssissä laskussa: vuoden alusta se on laskenut liki 27 prosenttia ja vuodessa liki 29 prosenttia.