Sosiaalinen media

Ville Perttula 16.1.2018 16:27

Victoria Beckhamin silmälasimainos kerää kritiikkiä – mainos välittää kriitikoiden mielestä vääränlaista kehonkuvaa

Colourbox

Kehopositiivisuus ja -negatiivisuus puhuttavat jälleen.

Victoria Beckham julkaisi sosiaalisen median kanavissaan mainoksen, jossa liettualainen malli Giedre Dukauskaite seisoo Beckhamin silmälasimalliston uutuuspokat silmillään.

Somessa huomio kiinnittyi lasien sijaan mallin laihuuteen. Dukauskaitea pidettiin jopa anorektisena. Mainoksen pelättiin lähettävän vääränlaisen viestin siitä, millainen on terve keho. Asiasta uutisoi muun muassa Adage.

New York Timesin mukaan Beckhamin suunnittelemien muotiluomusten mainoksissa on ollut ennenkin malleja, joiden käyttäminen mainostaa epäterveellistä kehonkuvaa.

Muun muassa tv-juontaja Piers Morgan kirjoitti Daily Mailin kolumnissaan tulleensa fyysisesti sairaaksi kuvan vuoksi. Piersin mielestä mainos voi vaikuttaa etenkin nuoriin tyttöihin.

Victoria Beckham ei ole itse kommentoinut kritiikkiä

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö