Viestintä

12.12.2012 09:49 päivitetty 4.2.2016 10:29

Viestinnän ammattilaiset luottavat johtajiensa eettisyyteen

Vain 13 % vastaajista kertoi pitävänsä ylimmän johdon toimintaan liittyviä kriisejä melko tai erittäin todennäköisinä.

Viestinnän ammattilaiset luottavat oman yrityksensä johdon eettisyyteen viime aikoina julki tulleista epäeettisistä tapauksista huolimatta, paljastaa ProComin teettämä tutkimus.

Vain 13 % vastaajista kertoi pitävänsä ylimmän johdon toimintaan liittyviä kriisejä melko tai erittäin todennäköisinä. Inhimillisiin virheisiin ja sosiaalisessa mediassa liikkuviin huhuihin liittyviä kriisejä pidettiin kuitenkin todennäköisinä.

Vastaajista 38 prosenttia pitää todennäköisenä myös sitä, että organisaation alihankkijan tai kumppanin tekemiset vaikuttaisivat omaan toimintaan. Siihen on varautunut kuitenkin vain 28 prosenttia organisaatiota.

Esimerkeiksi tilanteista, joissa kriisiviestintä on epäonnistunut, vastaajat mainitsevat muun muassa AKT:n kiusaamistapauksen, Finnairin johtajabonukset ja Talvivaaran kaivoksen. Onnistunutta kriisiviestintä oli esimerkiksi Helsingin Sanomien valehaastattelujutun tapauksessa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö