Cannes Lionsia ei järjestetä kesäkuussa, festivaaliorganisaatio ilmoitti keskiviikkona. Sen sijaan tapahtumaa lykätään syksyyn. Asia nousi ilmoille viikko sitten, kun järjestäjä ilmoitti mahdollisista vaihtoehtoisista päivistä. Nyt vahvistui, että leijonat jaetaan lokakuun 26.–30. päivänä.

”Päätös on tehty yhteistyökumppaneidemme ja asiakkaidemme kanssa käytyjen keskustelujen pohjalta sekä terveysviranomaisten, Cannesin pormestarin toimiston ja Ranskan viranomaisten konsultoinnin jälkeen”, tiedotteessa sanotaan.

”Asiakkaidemme, työntekijöidemme, sponsoriemme ja kumppaniemme turvallisuus, terveys ja hyvinvointi on yhä etusijalla.”

Organisaation mukaan uusista päivistä on sovittu Cannesin kaupungin kanssa. Olemassa olevat pääsyliput, sponsorisopimukset ja muut vastaavat jo sovitut asiat ”pysyvät voimassa ja siirtyvät uusille päiville”.

Koronavirustilanteen kehittymistä tarkkaillaan jatkossakin. Puheenjohtaja Philip Thomas ja toimitusjohtaja Simon Cook korostavat lausunnoissaan ja tiedotteessa yleisesti yhteistyön merkitystä uusien suunnitelmien laatimisessa. Thomasin mukaan oli ratkaisevan tärkeää tehdä ajoissa päätös alkuperäisestä ajankohdasta luopumisesta, kun tilanne muuttuu maailmanlaajuisesti hyvin nopeasti.

Cannes Lions aikoo myös pidentää töiden sisäänoton takarajaa, mutta tarkempia päivämääriä ei vielä ole kerrottu.

Tapahtuma on merkittävin markkinointi- ja mainosalan festivaali, ja siellä jaetuille palkinnoille annetaan huomattavasti arvostusta. Vuodesta 1954 järjestettyyn tapahtumaan osallistuu vuosittain noin 12 000 ihmistä.

New Yorkissa keväisin järjestettävä The One Show ilmoitti viime viikolla siirtyvänsä tämän vuoden osalta kokonaan virtuaaliseksi.

Kolmas suurtapahtuma D&AD ei vielä ole tehnyt ratkaisua. Palkintogaala on määrä järjestää Lontoossa 19.–21. toukokuuta.