Nimitykset

15.11.2012 14:20 päivitetty 4.2.2016 10:27

Ville Kormilainen Universal Musicin markkinointijohtajaksi

Suosikin päätoimittajan tehtävät jättänyt Kormilainen siirtyy musiikkibisnekseen.

Suosikin entinen päätoimittaja Ville Kormilainen, 32, aloittaa Universal Music Finlandin markkinointijohtajana joulukuun alusta.

Aiemmin Kormilainen on työskennellyt toimittajana ja tuottajana 7 päivää- ja Katso-lehdissä sekä Iltalehdessä.

Universal Music Group yhdistää parhaillaan syksyllä ostamansa EMI Recorded Musicin toimintoja uuteen emoyhtiöön kansainvälisesti. Suomessa yhtiö panostaa paitsi kotimaiseen tuotantoonsa, myös markkinointiviestintäänsä.

"Ville Kormilainen on erinomainen lisä ammattiosaamiseemme, jolta odotetaan yrityskauppamme myötä entistä enemmän nyt kaikilta tahoilta. Suomalaisen viihdemedian ytimessä koko uransa toiminut Kormilainen tietää, miten markkinointi- ja promootio-toimintomme voivat parhaiten palvella paitsi artistejamme, kuluttajia ja mediaa, myös vastata yrityskentällä syntyviin uusiin tarpeisiin", sanoo tiedotteessa Universal Music Finlandin toimitusjohtaja Jarkko Nordlund.

Kormilaisen johdolla Universal Music rakentaa itselleen roolia digitaalisen musiikin edelläkävijänä. Yhtiön tavoitteena on edistää digitaalisten musiikkipalveluiden kasvua Suomessa ja panostaa artistiensa markkinointiin myös digitaalisissa kanavissa.

"Fanina oleminen on nykyään paljon siistimpää kuin vain muutama vuosi sitten. Ei ole mahdotonta saada suosikkiartistia vastaamaan twiittiinsä ja päästä oikeasti kulissien taakse verkossa tai livenä. Tällaisella fanien ja artistien välisellä yhteistyöllä ja sisältöä suosittelevien yhteisöjen luomisella tuleekin olemaan suuri rooli tulevaisuuden musiikkimarkkinoinnissa. Olen äärettömän innoissani päästessäni mukaan näiden luomiseen alan markkinajohtajan joukoissa", Kormilainen kertoo.