Vielä kolme kuukautta sitten IAC oli innokkaasti lähdössä mukaan kisaan Netflixin, HBO:n ja Amazon Prime Video n kanssa. Nyt kelkka on kuitenkin kääntynyt täysin.

Tuoreimmassa IAC:n osakkeenomistajille suunnatussa kirjeessä Joey Levin kertoo yrityksen tehneen paljon taustatyötä asian suhteen. Lopulta kehitteillä oleva videotuote alkoi vaikuttaa liikaa panostuksia vaativalta, sekä yhä vähemmän ja vähemmän Vimeolta ja enemmän ja enemmän suoralta kopiolta kilpailijoiden videotuotteista.

Tämänhetkinen suunnitelma onkin kehittää edelleen Vimeon nykyistä bisnesmallia. Noin 828 000 käyttäjää maksaa keskimäärin 100 dollaria vuodessa Vimeon ammattikäyttäjille suunnatuista työkaluista.

Mediajätti IAC pyörittää Vimeon lisäksi myös lukuisia muita palveluita. Samassa kirjeessä Levin ilmaisee myös erittäin suorin sanankääntein tuskansa sijoittajien innostuksesta vain Match- ja Tinder-deittipalveluita ja Angie’s List -ilmoituspalvelua kohtaan.

Kyseisten palveluiden lisäksi IAC omistaa useita rahaa tahkoavia ja tasaisesti kasvavia verkkopalveluita, mutta ne eivät syystä tai toisesta herätä sijoittajissa samanlaisia intohimoja.

Lähde: Mikrobitti