Viron matkailun edistämiskeskus järjestää marraskuussa suomalaiskuluttajille suunnatun valtakunnallisen matkailukampanjan. Vironautti-kampanja ohjaa matkailijoita etsimään ja löytämään uusia asioita myös Tallinnan vanhankaupungin ulkopuolelta ja kertomaan niistä eteenpäin.

Kampanjan keskuksena toimii www.visitestonia.com-verkkopalvelu, jonka yhteyteen rakennettuun vironautti.fi -blogipalveluun ja -tarinapankkiin suomalaiskuluttajia kannustetaan kirjoittamaan omia matkavinkkejään.

Omia tarinoitaan ja suosituksiaan jakavat myös tunnetut suomalaiset Viron ystävät kuten jalkapalloilija Jari Litmanen, näyttelijä Jasper Pääkkönen ja käsikirjoittaja Aleksi Bardy.

Poroiksi haukutut suomalaisturistit eivät aina ole olleet Virossa kovin hyvässä huudossa, mutta nyt heimoveljiä halutaan maahan lisää.

– Koska suomalaiset tekevät tänne vuosittain satoja tuhansia matkoja, on niin heillä kuin myös täällä asuvilla kanssamaalaisillaankin paljon kerrottavaa kokemuksistaan, sanoo Viron matkailun edistämiskeskuksen Suomen aluejohtaja Toomas Tärk tiedotteessa.

Vironautti-kampanjan kohderyhmänä ovat etupäässä 20-40-vuotiaat, pääkaupunkiseudulla ja muissa suurkaupungeissa asuvat kaveriporukat ja pariskunnat, joita Viro odottaa erityisesti joulunalusreissulle viikonlopuiksi.

Kampanja näkyy ja kuuluu kohdennetusti radiossa Groove FM- ja Metro FM -kanavilla ja bannerikampanjana verkossa.

Vironautti-kampanjan toteuttaa Viron matkailun edistämiskeskus luovina kumppaneinaan viestintätoimisto Hill&Knowlton, mainostoimisto Brilliant ja mediatoimisto Mediapool.