Markkinointiyhteistyö

M&M 8.5.2017 10:19

Virta uudistamaan Kuusamon Juuston brändiä

Outi Järvinen
Kuusamon Juuston toimitusjohtaja Jyrki Vaittinen.

Kuusamon Juusto on aloittanut yhteistyön Virta Helsingin ja IPG Mediabrandsiin lanseeratun sisältötiimi Marvelouksen kanssa. Yhteistyö kattaa sisältö, some –ja mediatoimistopalvelut. Virta Helsinki ja Kuusamon Juusto tiedottivat asiasta viime viikon perjantaina.

Kuusamon Juuston toimitusjohtaja Jyrki Vaittisen mukaan aiemmin yrityssaneeraukseen hakeutunut juustonvalmistaja on uudistamassa brändiään.

“Olemme lähdössä uudistamaan Kuusamon Juuston brändiä ja lähdemme rakentamaan tunnettuutta uudelle tasolle. Tulemme tekemään sen vahvasti sisältöjen ja sosiaalisen median kautta. Tähän tarvitsemme kumppanin”, Jyrki Vaittinen perustelee uuden kumppanin valintaa.

Virta Helsingin ja IPG Mediabrandsin toimitusjohtajan Mika Häyrisen mukaan kotimaisen alan haastajan kanssa alkava yhteistyö on toimistolle mieluinen.

Talousvaikeudet ovat varjostaneet Kuusamon Juuston toimintaa koko brändin olemassaolon ajan. Arla Ingman lopetti juuston valmistuksen Kuusamossa ja samalla koko Suomessa vuonna 2012.

Myös Ukrainan kriisin myötä EU:n käynnistämät Venäjä-pakotteet sekä velat ovat vaikeuttaneet yrityksen toimintaa. Vuonna 2015 yhtiön liikevaihto laski 23 prosenttia 16,2 miljoonaan euroon ja tulos jäi 4,7 miljoonaa euroa pakkaselle.

Vuoden 2016 helmikuussa Kuusamon Juusto hakeutui yrityssaneeraukseen. Sittemmin myös yrityksen suurin maidon toimittaja Kuusamon Osuusmeijeri kävi läpi prosessin ja on nyt saanut oman suunnitelmansa hyväksyttyä.

Vaittinen kertoi M&M:lle maaliskuussa, että hän uskoo yrityksen kääntävän vaikeudet vielä voitokseen. Markkinoinnilla ja brändityöllä on tässä oma keskeinen sijansa.

"Meillä on paljon tehtävää tuotannon kehittämisessä ja toiminnan tehostamisessa. Käynnistämme myös markkinointia. Tunnettuutta pitää parantaa, että ihmiset löytäisivät tuotteemme juustohyllystä. Se on tärkeä ensimmäinen vaihe markkinoinnissa", Vaittinen kertoi M&M:lle tuolloin.

Brändit

23.02.2018 13:39

Nokia nousee tuhkasta: Brändiarvo kasvoi 71 prosenttia

Tuore raportti julistaa Nokian maailman nopeiten kasvavaksi brändiksi teleliikenteen infrastruktuuriin erikoistuneissa yrityksissä. Elisa ja DNA ylsivät 300 arvokkaimman teleoperaattoribrändin joukkoon.

Kommentti

23.02.2018 09:52

Toimisto, mitä oikein teet?

Jos potentiaaliset asiakkaat eivät tiedä, mitä ne markkinointi-, viestintä-, media- tai digitoimistolta voivat ostaa, heistä ei koskaan tule asiakkaita.