Barona on käynnistänyt tällä viikolla valtakunnallisen ulkomainos- ja somekampanjan, jossa pääviesteinä ovat muun muassa ”Voitaisko viettää ens työ yhdessä?”, ”Ei se johdu työstä vaan musta” ja ”Aloitetaanko puhtaalta työpöydältä?”. Kampanjan viestien toivotaan koskettavan työnhakijoita ja -tekijöitä tunnetasolla ja ilahduttavan leikittelevällä suhdedialogilla.

Baronan brändikehityksestä vastaava johtaja Jaana Kaarela kertoo yhtiön haluavan kampanjan avulla synnyttää uuttaa positiivista keskustelua työelämän mahdollisuuksista ja nostaa esille, ettei työ ole irrallinen asia elämästä, vaan merkittävä osa sitä.

”Hyvä keskusteleva kulttuuri työelämään on yksi tavoitteistamme. Totta kai tavoitteenamme on myös olla lähestyttävä ja pystyä auttamaan ihmisiä työelämässä ja työllistymään. Haluamme tulla hyvin lähelle, työnhakijoiden ja työntekijöiden työn ja elämän arkeen”, Kaarela sanoo M&M:lle.

Taustalla on Baronan lupaus tehdä työtä paremman työelämän puolesta. Vuosi sitten Barona ryhtyi tutkimaan kohderyhmänsä odotuksia ja ajatuksia, esimerkiksi miten alle 35-vuotiaat käyttäytyvät sosiaalisessa mediassa ja millaista kieltä siellä käytetään.

”Keväällä ryhdyimme kokeilemaan Hanki työelämä -idealla, jossa irrotimme sanan työ erikseen. Nyt halusimme löytää vielä flirttailevamman ja kevyemmän sävyn. Haluamme saada hymyn huulille.”

Kampanjan ovat suunnitelleet Baronan bränditiimi ja Superson. Kampanja on osa Baronan brändiuudistusta.

Suomen suurimpiin työnantajiin kuuluva Barona on tänä vuonna työllistänyt jo 20 000 ihmistä. Barona haluaa kehittää työnantajamielikuvaansa sekä lisätä vuoropuhelua työnhakijoiden ja -tekijöiden kanssa.

”Haluamme olla houkuttelevin vaihtoehto, kun ihminen etsii uutta työtä tai haluaa päästä työelämässä eteenpäin. Tavoitteenamme on, että Barona on yhtä kuin työ, elämää unohtamatta ”, Kaarela sanoo.

Baronan ulkomainos- ja somekampanja nivoutuu osaksi Baronan Työtraineri -kampanjaa ja vastuullisuustekojen sarjaa. Tämän viikon ulkomainoskampanjointi huipentuu tänään torstaina 19. syyskuuta järjestettävään Tapaa Työtrainerisi -tapahtumaan, jossa työnhakijoille tarjotaan valtakunnallisesti Baronan toimistoilla maksutonta työelämävalmennusta.

Lue lisää: Barona käyttää hyperkohdennettua mainontaa – markkinointijohtajan paikka saattaa tulla tarjolle omaa nimeä googlaamalla