Mainokset

M&M 18.10.2017 16:07

Volkswagen muistuttaa "hyvistä ajoista" tuoreessa spotissaan

Kuvakaappaus Volkswagenin mainosfilmistä.

Klassinen Volkswagen-bussi ja Beetle ovat 1960-luvulle sijoittuvan mainoksen tähdet.

Viime ajat eivät ole olleet helppoja Volkswagenille, jota edelleen käsitellään mediassa aika ajoin päästöskandaaliin liittyen.

Jos nykymeno ei miellytä, voi aina turvautua nostalgiaan. Volkswagen teki samoin jo viime syksyn kampanjassaan.

Tuoreessa, Volkswagenin autotakuuta markkinoivassa spotissa esiintyvät brändin ikoniset mallit, eli Volkswagen-bussi ja sympaattinen vanha Beetle.

Filmi sijoittuu 1960-luvulle, joten uusia autoja mainoksessa ei nähdä. Sen sijaan pitkähiuksisia ja -partaisia hippejä spotti on tulvillaan.

Mainoksen suunnittelusta vastaa Deutsch. Mainostoimiston luova johtaja Todd Riddle kertoo Adweekille, että tavoitteena oli "juhliastaa tunnesidettä, joka ihmisillä on Volkswageniin sekä brändin sielua että kuskien ainutlaatuisuutta, optimisia ja ystävällisyyttä".

Spotti suhtautuu erittäin silottelevasti kultaiseen 60-lukuun, mutta onhan suurin osa Volkswagenin havittelemista asiakkaistakin kokeneet kyseisen aikakauden vain median kautta.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö