Ruotsin jalkapallomaajoukkueen on voitettava keskiviikkona jalkapallon MM-kisojen F-alkulohkon päätöskamppailussa Meksiko, mikäli joukkue mielii päästä kisoissa 16 parhaan maan joukkoon. Sinikeltaisten pitkäaikainen yhteistyökumppani Volvo kannustaa joukkuetta nokkelalla lehtimainoksella, kertoo ruotsalaislehti Resumé.

Volvo on kehittänyt ruotsalaisen markkinointiviestinnän toimiston Forsman & Bodenfors in kanssa printtimainoksen, joka julkaistiin keskiviikkona iltapäivälehti Aftonbladetissa.

Mainoskuvassa näkyy kaksi kirkasta valoa, jotka valaisevat muutoin pimeää maisemaa. Kuvan keskeltä voi erottaa jalkapallokentän keskiympyrän ja vihreän nurmikon. Kuvassa näyttää siis olevan suurikokoinen jalkapallostadion.

Tarkemmin katsottuna kuvan voi kuitenkin tulkita myös toisella tavalla. Kenttävalojen sijasta kuvassa voi nähdä myös auton etuvalot ja keulan.

Forsman & Bodenforsin graafinen suunnittelija Karl Risenfors kertoo Resumélle, että asioiden yhdennäköisyys innoitti tiimiä tarttumaan ajankohtaiseen aiheeseen.

"Kun tajusimme, että jalkapalloareenan muoto ja stadionin valot muistuttavat hyvin paljon Volvon etuosaa, ideasta tuli lopulta melko selkeä. Tunnelma mainoksessa on lisäksi yhtä tiivis kuin illan ottelussa", Risenfors toteaa.

Ruotsin ja Meksikon välinen ottelu pelataan keskiviikkona Suomen aikaa klo 17.00 alkaen.