Tunnustukset

4.9.2013 16:30 päivitetty 4.2.2016 10:34

Vuoden Brändirakentaja on Elovena

Mainostajien Liiton mukaan Elovenaan yhdistetään mielikuvia terveellisyydestä, luotettavuudesta ja luonnollisuudesta.

Mainostajien Liitto palkitsee Vuoden Brändinrakentaja -palkinnolla Raision Elovenan. Tunnustus julkistetaan liiton Mainontapäivässä 4. syyskuuta.

"Kyseessä on perinteikkäästi suomalaisuutta kuvaava brändi, ja liiton hallitus näytti olevan erityisen tyytyväinen valintaansa", kommentoi Mainostajien Liiton toimitusjohtaja Ritva Hanski-Pitkäkoski valintaa.

Liiton mukaan Elovenaan yhdistetään mielikuvia terveellisyydestä, luotettavuudesta ja luonnollisuudesta. Brändin alla myytävää tuotevalikoimaa on myös laajennettu viime vuosina hallitusti ja onnistuneesti, liitto kiittelee.

"Elovena-brändin vakiintuneita, kuluttajille helposti tunnistettavia elementtejä ovat mm. logo sekä pakkauksissa ja markkinointiviestinnässä esiintyvä väritys ja teemat kuten Elovena-tyttö ja kauralyhteet. Ilmettä on hillitysti päivitetty vuosien varrella brändin perusarvoille uskollisesti", kertoo liitto.

Vuoden Brändinrakentaja -tunnustus jatkaa Vuoden Mainostaja -palkinnon perinteitä. Mainostajien Liitto kiinnittää arviointiperusteissa ja -prosessissa huomiota erityisesti brändiin liittyvien tavaramerkkien valintaan, käyttöön ja suojaukseen.

Voittajan valinnassa liiton hallitus painottaa sitä, kuinka hyvin suunnitelmallisessa ja pitkäjänteisessä brändinhallinnassa ja ottanut samalla huomioon tavaramerkkinäkökulman.

Tunnustuksen ovat saaneet aiemmin Fiskars, Sinituote Oy, Sinebrychoffin olutmerkki Karhu, Oras Oy ja Tikkurila Oy.