Kampanjat

Maarit Alkula 1.7. 12:29

Vuoden harmain päivä -simulaattori tuo marraskuun sään kesäfestareille

Vuoden harmain päivä -simulaattori Provinssissa

Viisi astetta lämpöä ja jäätävää tihkusadetta tarjoava Vuoden harmain päivä -simulaattori tarjoaa mahdollisuuden viettää Vuoden harmainta päivää keskellä kesäfestivaaleja lonkeronharmaassa marraskuun säässä.

Hartwall Original Long Drink tuo tänä kesänä Provinssiin, Tikkurila Festivalille ja Blockfestiin Vuoden harmain päivä -simulaattorin, jonka avulla festivaalikävijät voivat ottaa varaslähdön marraskuun kolmantena lauantaina vuosittain vietettävään Vuoden harmaimpaan päivään.

Vuoden harmain päivä -simulaattori luo marraskuun säätä jäljittelevän kokemuksen, jossa lämpötila ja ilmankosteus ovat mahdollisimman lähellä marraskuun keskimääräisiä lukemia Suomessa. Kun simulaattorista katsoo ulos, näyttää maisemakin harmaalta ja simulaattorikävijä voi kuvitella olevansa keskellä marraskuuta juhlimassa Vuoden harmainta päivää. Simulaattori on kävijöille maksuton ja siihen mahtuu kolme festarikävijää kerrallaan.

“Halusimme tuoda festivaalivieraille mahdollisuuden nauttia lonkeronharmaasta kelistä ja marraskuun harmaasta kansallissäästä jo kesällä. Simulaattorissa voi nauttia lonkeroa lonkeronharmaassa kelissä tai ihan vain viettää aikaa ystävien kanssa. Jos kesästä tulee yhtä kuuma kuin viime vuonna, on simulaattori myös hyvä paikka viilentyä”, kertoo Hartwallin markkinointipäällikkö Eeva Ignatius.

Ignatius kertoo, että idea simulaattoriin tuli Milttonilta.

”Aiomme viettää Vuoden harmainta päivää tänä vuonna uudestaan ja mietimme, voisimmeko keksiä kesäfestareille jotakin hauskaa siihen liittyvää. He ehdottivat simulaattoria, joka tuo marraskuun sään keskelle kesää.”

Tapahtumatoimisto Lataamo rakensi simulaattorikopin, joka ilmastoinnin ja vesitihkun avulla jäljittelee marraskuun säätä. Milttonin ja Lataamon lisäksi kampanjassa on mukana mainostoimisto Bob the Robot.

Ignatius ei kerro kampanjan budjettia, mutta sanoo, että Vuoden harmain päivä -simulaattori on osa festariyhteistyökumppanuuksiin kuuluvaa perustekemistä.

Ensimmäistä kertaa simulaattoria pääsi testaamaan Provinssissa Seinäjoella viime viikolla. Ignatius kertoo, että kävijät ottivat simulaattorin vastaan innolla ja ihmetyksellä ja tunsivat Vuoden harmain päivä -kampanjan.

”Kun kävin paikalla, ihmiset jonottivat simulaattoriin ja tulivat ulos hymyssä suin”, Ignatius sanoo.

Simulaattorin näytöllä oleva laskuri kertoo, kuinka pitkä aika on jäljellä seuraavaan Vuoden harmaimpaan päivään, jota vietetään tänä vuonna marraskuun 16. päivänä.

Viime vuonna ensimmäistä kertaa juhlittu Vuoden harmain päivä on uusi juhlapäivä, joka juhlistaa marraskuun lonkeronharmaata säätä ja antaa suomalaisille syyn olla ylpeitä harmaasta kansallissäästä ja harmaasta lonkerojuomasta. Kyselytutkimuksen mukaan viime vuonna juhlintaan osallistui 200 000 suomalaista ja 400 000 aikoo juhlia Vuoden harmainta päivää tänä vuonna.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö