Vuoden toimisto 2018

Laura Kukkonen 8.2. 21:00 päivitetty 9.2. 09:57

Vuoden toimisto -tutkimuksen kärkitoimistot on valittu

Antti Nikkanen
Bob the Robot voitti Vuoden toimisto -tittelin isojen markkinointiviestintätoimistojen sarjan. Palkintoa vastaanottamassa oli myös Vaari. Etualalla hymyilee toimitusjohtaja Miska Rajasuo.

Vuoden toimisto -tutkimus kartoitti toista kertaa suomalaismainostajien näkemyksiä toimistoista. Bob the Robot ja Republic of Communications säilyttivät ykköspaikkansa.

Vuoden toimisto -tutkimus on jälleen palkinnut asiakkailta parhaat arvosanat saaneet toimistot. Tutkimus lanseerattiin Suomessa viime vuonna ja se tarkastelee toimistoja seitsemässä kategoriassa.

Yli viiden miljoonan euron myyntikatteen markkinointiviestintätoimistojen kategorian voiton vei Bob the Robot. Pienempien markkinointiviestintätoimistojen voittoon ylsi ensi kertaa kisassa mukana ollut Ivalo Creative Agency. Teknologia- ja markkinointiviestintätoimistoista voittajaksi nousi Oikio Digital Performance Agency.

Muiden kategorioiden voittajat ovat mediatoimisto IUM, asiakasymmärrystoimisto Frankly Partners, design-toimisto Agency Leroy ja viestintätoimisto Republic of Communications.

Suomen Vuoden toimisto -tutkimus perustuu ruotsalaisen Regin Årets Byrå -konseptiin. Regin toimitusjohtaja Pia Grahn kuvailee, että Vuoden toimisto on hyvä vuosittainen asiakastutkimus mukana oleville toimistoille.

"Toimistojen omat asiakkaat kertovat, mitä mieltä he ovat yhteistyöstä, mikä toimii hyvin ja mitä he haluaisivat parantaa", Grahn kertoo.

"Tutkimustulokset perustuvat toimistojen asiakkaiden arvioihin yhteistyön tuloksellisuudesta ja sujuvuudesta sekä toimiston kyvystä ymmärtää heidän liiketoimintaansa ja tarpeitaan. Tutkimusraporteista on toimistolle suuri hyöty, koska se paljastaa toimistolle sen haasteet ja vahvuudet toimiston oman asiakaskunnan keskuudessa sekä suhteessa muihin saman kategorian toimistoihin."

Vuoden toimisto kartoittaa markkinointialan asiakkaiden toimistotyytyväisyyttä ja ostopäätösten kriteerejä. Tutkimuksessa oli mukana 55 toimistoa ja kaikkiaan 903 vastaajaa. Osallistujien määrä kasvoi viime vuodesta.

Tutkimuksen tulokset julkistettiin torstaina 8. helmikuuta Vuoden toimisto -gaalassa Wanhassa Satamassa Helsingissä.

Vuoden toimistot 2018

Markkinointiviestinnän ­toimistot (myyntikate yli 5 milj. euroa)

1. Bob the Robot

  • Mirum Agency,
  • TBWA\Helsinki

Markkinointiviestinnän ­toimistot (myyntikate 1–5 milj. euroa)

1. Ivalo Creative Agency

  • Folk Finland
  • Sherpa
  • Superson
  • Villivisio

Teknologia- ja markkinointi­toimistot

1. Oikio Digital Performance Agency

  • Grapevine Media
  • ID BBN
  • Kurio
  • P+SBD

Viestintätoimistot

1. Republic of Communications

  • Kaiku Helsinki
  • OSG Viestintä

Mediatoimistot

1. IUM

  • Mediatoimisto Virta
  • Vizeum

Design-toimistot

1. Agency Leroy

  • Kuudes
  • Pentagon Design

Asiakasymmärrystoimistot

1. Frankly Partners

  • Kopla Helsinki

Kommentti

20.08.2018 12:53

Pikaruoka pelastaa kauppakeskuksen

Ihme on tapahtunut – suomalaiset ostivat jälleen vaatteita kauppakeskuksista. Enimmäkseen kauppakeskuksia kuitenkin vilkastuttavat kahvilat ja ravintolat.