Vuoden toimisto 2018

Laura Kukkonen 9.2. 08:08 päivitetty 9.2. 10:02

Vuoden toimisto -tutkimuksen voittaja Oikio valitsee asiakkaansa huolella

Antti Nikkanen
Oikio Digital Performance Agency nappasi voiton teknologia- ja markkinointitoimistojen kategoriassa.

Vuoden toimisto -tutkimuksen teknologia- ja markkinointiviestintätoimistoista voittajaksi nousi Oikio Digital Performance Agency.

Vuonna 2016 perustettu Oikio Digital Performance Agency ei voinut osallistua tutkimukseen vielä viime vuonna. Nyt toimisto otti teknologia- ja markkinointitoimistojen kategorian voiton. Shortlistalla mukana olivat viime vuoden voittajan P+SBD:n lisäksi Grapevine Media, ID BBN ja Kurio.

Oikion toimitusjohtajan Niilo Relanderin mukaan on mielenkiintoista nähdä, mitä asiakkaat ovat vastanneet, vaikka kilpailun tulos ei yrityksen arkea muutakaan.

”Meillä on poikkeuksellisen hyviä asiakkaita kuten DNA, Ilmarinen, Oral, Aava ja YIT”, Relander kertoo.

Asiakkaat arvioivat Oikion tuovan kategoriansa parhaan liiketoimintaedun. Lisäksi Oikio saa tutkimuksessa parhaat arvosanat suosittelussa. Relander uskoo, että lupausten lunastaminen kerryttää mainetta ja johtaa myös suosituksiin.

”Suomi on pieni markkina ja maine kiirii nopeasti. Olemme tietoisesti itse valinneet asiakkaat. Sanomme ei jopa puoleen tarjouspyynnöistä. Kaikille emme ole oikea kumppani”, Relander kertoo.

Teknologiakategoriassa 32 prosenttia asiakkaista katsoo liiketoimintaedun tuottamisen kuuluvan toimistojen vuoden tärkeimpiin kehityskohteisiin. Oikio keräsi juuri tässä asiassa huipputuloksen.

”Erikoisosaamisemme on web-analytiikka ja kaikki tekemisemme on mitattavaa. Pystymme synnyttämään arvoa asiakkaille numeroiden kautta. Asiakkaamme uskovat meihin, ja saamme tehdä asioita, joissa olemme hyviä”, Relander sanoo.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö