Vuoden toimisto -tutkimuksen osanottajalista vuoden 2020 osalta on valmis. Tällä kertaa tutkimukseen osallistuu yhteensä 59 toimistoa ja vastaajamäärä on kasvanut reilusti.

Tänä vuonna vastauksia kertyi 1046 kappaletta. Viime vuonna vastaajia oli 825.

”On erittäin hienoa, että kiinnostus Vuoden toimisto -tutkimusta kohtaan kasvaa sekä toimistoilta että markkinointialan asiakkailta. Olemme myös iloisia siitä, että meillä tänä vuonna on toimistoja jopa kymmeneen eri kategoriaan”, sanoo Regin Pia Grahn.

Vuoden toimisto eli Årets Byrå on merkittävin Ruotsin markkinointialan tutkimuskonsepti ja se järjestetään ruotsalaisille jo 20. kerran. Suomessa tutkimus järjestetään nyt neljännen kerran. Alma Media toimii tutkimuksen ja kilpailun kumppanina, ja Norstat Finland kenttätyön partnerina. Markkinointi & Mainonta on osa Alma Mediaa.

Vuoden toimisto on markkinointiviestinnän alalla poikkeuksellinen tutkimus, sillä vastaajina ovat markkinointipäättäjät toimistojen asiakkaista. Tutkimus kartoittaa markkinointi-, mainos- ja viestintäpalveluja ostavien asiakkaiden tyytyväisyyttä palveluja tarjoaviin toimistoihin, toimiston valintaan vaikuttavia kriteereitä sekä markkinointialan kehityssuuntia.

”Toteutamme Vuoden toimisto -tutkimusta tällä hetkellä pohjoismaisesti Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa”, kertoo Pia Grahn.

”Tutkimuksen tarkoituksena on edesauttaa markkinointi- ja viestintäpalveluja ostavien asiakkaiden ja toimistojen tuloksellista ja pitkäaikaista yhteistyötä, jotta nämä yhteistyöt ja koko markkinointiala kehittyisi ja kasvaisi”, Grahn jatkaa.

Vuoden toimisto –tutkimuksen tiedonkeruu on nyt päättynyt. Tutkimukseen vastasi 1046 (viime vuonna 825) markkinointiviestinnän ammattilaista. Kilpailuun asti ylsi 59 toimistoa.

Vuoden toimisto -finalistit julkistetaan tammikuussa Markkinointi & Mainonnan verkkosivuilla.

Tutkimuksessa parhaiten pärjänneet julkistetaan palkintogaalassa Bio Rexissä 5. helmikuuta 2019.

Osallistujatoimistot on listattu alla kategorioittain ja aakkosjärjestyksessä.

Asiakasymmärrys ja –kokemustoimistot

Dagmar

Frankly Partners

Marketing Clinic

Nepa

Brändi- ja designtoimistot

Agency Leroy

Berry Creative

Bond

Pentagon Design

Markkinointiteknologiatoimistot, suuret, myyntikate yli 2 miljoonaa euroa

Avaus

Avidly

Genero

Idea Development ID

iProspect

Marketing Clinic

OIKIO Digital Performance Agency

Markkinointiteknologiatoimistot, pienet, myyntikate 650 000–2 miljoonaa euroa

Arvo Partners

Columbia Road

Grapevine

Kurio

Suomen Digimarkkinointi

Mainostoimistot, suuret, myyntikate yli 5 miljoonaa euroa

Avidly

Bob the Robot

Drama Queen Communications

Hasan & Partners

Miltton

SEK

TBWA\Helsinki

Valve

Mainostoimistot, keskisuuret, myyntikate 2–5 miljoonaa euroa

Dynamo & Son

Grano Diesel

Ilme

Ivalo Creative

N2

Nitro

Redland

Superson

Wörks

Mainostoimistot, pienet, myyntikate 650 000–2 miljoonaa euroa

BSTR

Marvelous Finland

McCann Helsinki

Palveluiden markkinoinnin toimisto Ida Fram

Sherpa

Smoy

Staart

Unfair

Villivisio

Mediatoimistot

Carat

IUM

Virta Helsinki

Vizeum

Voitto

Tapahtumatoimistot

Lataamo Group

MKTG Finland

Pulp Agency

Viestintätoimistot

Hill+Knowlton Strategies

Kaiku Helsinki

Miltton

OSG Viestintä

Republic of Communications