Vähittäiskauppaketju Walmart testaa työntekijöiden soveltuvuutta keskijohdon tehtäviin virtuaalilasien avulla, kertoo Phys.org.

Virtuaalilasien avulla henkilö sijoitetaan todellisiin tilanteisiin, kuten vihaisen asiakkaan rauhoittelu tai uuden työntekijän perehdyttäminen.

Näin testataan, miten hyvin henkilö tuntee kaupan eri osastoja ja tekee päätöksiä, sekä johtamiskykyjä ja pehmeitä taitoja.

Samalla yhtenäisellä tavalla voidaan testata satoja työntekijöitä ja näin heidät voidaan sijoittaa parhaiten taitoja vastaaviin työtehtäviin.

Monet muutkin yritykset ovat alkaneet hyödyntää virtuaalilaseja, esimerkiksi Johnson & Johnson lääkärien ja hoitajien koulutuksessa ja Ford automallien luonnostelussa. Virtuaalitodellisuuden avulla autojen suunnittelijat voivat olla reaaliaikaisesti yhteydessä toisella puolen maata työskentelevien kollegoiden kanssa.