Suomen jääkiekon MM-kullan kunniaksi Atria laajentaa Wilhelm-tuoteperhettään 60 000 pakkauksen erikoiserällä. Kultajoukkueen kapteenin Marko Anttila n Mörkö-lempinimen mukaan nimetty ”Mörkö-makkara” on myynnissä torstaista 6. kesäkuuta alkaen.

Kimmoke tuotteeseen syntyi TBWA :n ideoimasta reaktiivisesta some- ja printtimainoskampanjasta, jossa Wilhelm-logo oli käännetty väärin päin M-kirjaimeksi ja tuote nimetty "Mörkö-makkaraksi".

Atria Wilhelm oli yksi tämän vuoden jääkiekon MM-kisalähetysten yhteistyökumppaneista. Voitokkaan joukkueen kapteeni inspiroi brändin julkaisemaan finaalin jälkeisenä päivänä leikkisän mainoskampanjan, jossa Wilhelm-tuoteperhettä oli laajennettu kapteenin mukaan nimetyllä ”Mörkö-makkaralla”.

Iltapäivälehdissä ja sosiaalisessa mediassa julkaistujen mainosten seurauksena Atrian kuluttajapalveluun tulvi kysymyksiä siitä, mistä Mörkö-makkaraa saa ostaa ja tuleehan tuote oikeasti kauppoihin. Atria päätti vastata kuluttajien toiveeseen rajoitetulla Mörkö-makkara-erällä.

”Kuluttajien signaali oli selvä: kansa halusi Mörkö-makkaran, joten me teimme sellaisen”, kertoo Atrian markkinointipäällikkö Elina Vuolle.

Alkuperäisestä printti-ideasta Mörkö-makkaran massatuotantoon edettiin alle viikossa.

”Suomen maailmanmestaruus on koko kansan suuri ylpeydenaihe. Meille on kunnia-asia olla juhlinnassa mukana omalla tuotteellamme. Toivottavasti Mörkö-makkara ilahduttaa asiakkaitamme laajasti ympäri Suomen”, Vuolle sanoo tiedotteessa.

Hänen mukaansa 60 000 pakkauksen erikoiserä on kooltaan sellainen, että kyseessä on eräänlainen keräilykappale. Mörkö-pakkaus tulee myyntiin samoille hyllypaikoille Atria Wilhelm Perinteinen -tuotteiden kanssa.