Yhteistyöt

M&M 6.6.2016 12:26

Wimbledon valmistautuu pitkään peliin Snapchatin kanssa

Colourbox

Klassikkoturnaus tavoittelee nuorta yleisöä vahvistamalla yhteistyötään kasvavan Snapchatin kanssa.

Viestisovellus Snapchat on solminut kolmen vuoden yhteistyösopimuksen Wimbledonin tennisturnauksen kanssa.

Yhteistyön myötä turnauksesta on mahdollista seurata hetkiä suorana Snapchatin kautta. Palvelu muun muassa jakaa käyttäjien kuvaamaa materiaalia finaalipeleistä. Materiaalin jakamisessa käytetään Snapchatin Live Stories -ominaisuutta, joka on ollut aiemmin käytössä muun muassa Oscar-gaalassa.

Lisäksi Snapchat tulee myymään mainospaikkoja sponsoreille, joihin kuuluvat muun muassa Häagen-Dazs ja Stella Artois.

Wimbledon-yhteistyöllä Snapchat koettaa The Drum -sivuston mukaan ottaa etumatkaa kilpailijoihinsa kuten Twitteriin, jonka parissa on seurattu laajalti erilaisia live-tapahtumia.

Kuvaan ja videomateriaaliin keskittyvää pikaviestisovellusta Snapchatia käyttää Bloombergin lähteiden mukaan jo 150 miljoonaa ihmistä. Näin ollen palvelu ylittäisi Twitterin arvioidun päivittäisen käyttäjämäärän, joka on noin 136 miljoonaa.

Twitter ei tosin ole julkaissut tarkkoja lukuja päivittäisistä käyttäjistään. Viimeisimpien antamiensa tietojen mukaan Twitterillä on 310 miljoonaa kuukausikäyttäjää, joista noin 44 prosenttia on aktiivisia päivittäin sen suurimmilla markkina-alueilla.

Lontoossa kesä-heinäkuun vaihteessa järjestettävälle Wimbledonille tärkeä kohdeyleisö ovat myös ne 10 miljoonaa brittiä, jotka käyttävät aktiivisesti Snapchatia. Iso-Britannia onkin sovelluksen toiseksi suurin markkina Yhdysvaltain jälkeen.

Virallinen kolmen vuoden yhteistyösopimus on jatkoa viime vuonna tehdyille kokeiluille tennisturnauksen aikana. Arvostetun ja maailman vanhimman tennisturnauksen tavoitteena on puhutella uutta, nuorempaa yleisöä.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö