4.4.2003 08:12 päivitetty 4.2.2016 11:37

Yhdessä maailmalle

999-ulkomaanpuhelu ja EMI Finland uskovat rintarinnan Emmin Into the World -biisiin.

Elisa-konserniin kuuluvan, kansainvälisiä datapalveluja ja ja 999-ulkomaanpuheluratkaisuja tuottavan Oy Finnet International Ab:n kevätkampanja kulkee Emmin rytmeissä. Finnet International on tilannut EMI Finland -levy-yhtiöltä 999-markkinointiinsa 10 000 Emmin ”In To The World” -cd-singleä.

— Emmin ympärille rakennetaan Skandaalin suunnittelema kampanja, johon kuuluu myös singlebiisin tahdittamaa tv-mainontaa. Jaamme Emmin singleä suorapostituksena ja myymäläpromoissa. Osa kampanjaa elää verkossa, josta voi tilata Emmin singlen ilmaiseksi kotiin, kertoo Finnet Internationalin markkinointijohtaja Helena Vallo.

Hittipotentiaalia

Emmin uutuussingleä ei ole Suomessa saatavilla kuin 999:n kautta. Toukokuussa Euroopan-laajuisesti julkaistavaa No Nothing -albumipainosta Hannu Korkeamäen sävellys kuitenkin koristaa.

EMI Finlandin toimitusjohtaja Wemppa Koivumäki sanoo, että Korkeamäen 999-spottiin säveltämä kappale nousi levyn uutuuspainokseen taiteellisilla ansioillaan.

— Biisissä on hittipotentiaalia. Tottakai 999-ulkomaanpuhelun kautta saatava cross promotion on meille mieluisa asia.

Koivumäki kuvailee Finnet-yhteyttä luontevaksi.

— Emmin ura on pitkälti Hannu Korkeamäen ja Emmin kiinteän yhteistyön tulosta. Tämän myötä mainoskytkökseen ei liity ristiriitoja.

Harkittu rikos

Myös Finnet Internationalin Vallo kiittelee Emmi-yhteistyön jouhevuutta.

– Tällaiseen helppouteen en ole itse asiassa tottunut. Etsimme aluksi toimintaamme kuvaavaa biisiä maailmalta, mutta Korkeamäen sävellyksen myötä meillä kävi hyvä tuuri: Saimme loistavan tunnarin ja yhteyden kansainvälistä läpimurtoa tekevään suomalaisartistiin.

Kemiössä Mountain Music -tuotantoyhtiötä pyörittävä Korkeamäki ei turhia retostele.

— Tein 999-ilkomaanpuheluille ja Skandaalille työtä käskettyä. Spotin tunnarin jälkeen tuli toki mieleen, että Into the Worldissä voisi olla ainesta ihan kunnon biisiksikin. Hauskaa, että kipale päätyi levyn kansainväliseen painokseen.

Ennakkoluulottomille

Finnetin kampanjan tähtäimessä eivät ole vain nuoret kuluttajat.

— Haluamme puhutella nuorenmielisiä ja ennakkoluulottomia suomalaisia. Ikä ei ole oleellinen juttu, sanoo Vallo.

Finnet International on vuonna 1994 toimintansa aloittanut, ElisaComiin kuuluva tietoliikenneoperaattori. Yritys tarjoaa kansainvälisiä tietoliikennepalveluja yritys- ja yksityisasiakkaille. Finnetin palveluksessa oli vuonna 2002 keskimäärin 93 henkilöä ja yrityksen liikevaihto oli 69,2 miljoonaa euroa.

Kaappo Karvala