Lifestyle

Aleksi Ylä-Anttila 3.5. 17:45

Yhteensä 11 R-kioskia muuntautui R-grilliksi: "Tempauksen vastaanotto on ollut todella lämmin"

R-kioski
R-grilli-tempaus on R-kioskin tapa juhlistaa suomalaista grillikulttuuria sekä viestiä, kuinka ketju lämpimien grilliutuotteiden tarjonta on viime vuoden aikana laajentunut oleellisesti.

Kevään aikana moni saattaa hieraista silmiään, kun oma tuttu R-kioski on yhtäkkiä vaihtunut R-grilliksi. Uudet R-grillit sijaitsevat eri puolilla Suomea, ja niiden tarjonnassa on satsattu lämpimiin herkkuihin, kuten hodareihin, pizzaan ja taquitoihin.

R-kioski muuttaa 11 nykyistä R-kioskiaan R-grilliksi. Ne tunnistaa uudesta logosta ja valotaulusta kioskin seinässä. Lisäksi tempaus näkyy henkilöstön vaatetuksessa.

R-kioskin markkinointijohtaja Ann-Charlotte Schalin kertoo M&M:lle, että R-kioskin lämpimien grilliutuotteiden tarjonta on viime vuoden aikana laajentunut oleellisesti ja ketju on nykyään yksi Suomen suurimmista lämpimien välipalojen myyjistä. Tämä on lähtökohtana tuoreelle tempaukselle.

"Myymme päivittäin tuhansia hodareita, pizzapaloja, toasteja, taquitoja ja panineita. Grillikulttuuria juhlistaakseen R-kioski muuttaa 11 nykyistä R-kioskiaan R-grilliksi. R-grilliltä löytyy perinteisten grilliherkkujen lisäksi myös moderneja kasvissyöjille sopivia vaihtoehtoja, kuten kasvistaquitoja. Ja tottakai myös vegaanisia vaihtoehtoja", Schalin kertoo.

Mukaan tempaukseen valitut R-kioskit sijaitsevat eri puolilla Suomea, muun muassa Mikkelissä, Vantaalla, Tampereella, Turussa, Oulussa ja Jyväskylässä.

"Mukaan valitut kioskit ovat sellaisia, joissa lämpimät välipalat ovat jo entuudestaan suosittuja ja niissä on kaikki grillin vaatimat välineet.  Nämä kioskit ovatkin jo modernilla tavalla oman alueensa grillejä", R-kioskin toimitusjohtaja Teemu Rissanen kertoo tiedotteessa.

Aivan pysyvästä uudistuksesta ei ole kyse. R-grillit alkavat näkyä katukuvassa viikosta 17 alkaen. Alun perin niiden oli määrä näkyä katukuvassa viikon 20 loppuun. Positiivinen alku on kuitenkin jo johtanut yhteen alkuperäisestä suunnitelmasta poikkeavaan ratkaisuun, kertoo Ann-Charlotte Schalin.

"Ratkaisu on väliaikainen, mutta koska tempauksen vastaanotto on ollut todella lämmin, olemme juuri tänään päättäneet pidentää R-grilli-kylttien esilläolon ainakin kesän yli viikkoon 32 asti", Schalin kertoo.

Missä määrin tämä on myös markkinointitoimenpide R-kioskille, Ann-Charlotte Schalin?

"Eivätköhän kaikki tempaukset ole ainakin jossain määrin myös markkinointitoimenpiteitä. R-kioskin brändisävy on helppoa, ystävällistä ja hauskaa ja teemme asiat pilke silmäkulmassa. Ärrän tehtävänä on helpottaa asiakkaiden arkea ja piristää päivää, ja mielestämme tämä tempaus tekee juuri sen", Schalin toteaa.

Panostukset grillituotteiden myynnin mahdollistamiseen koko ketjussa ovat Schalinin mukaan miljoonaluokkaa mutta itse tempaukseen panostus on reilu kymppitonni.

R-kioski on osa Reitan Group -yhtiöön kuuluvaa Reitan Convenience -yhtiötä. Suomessa toimii valtakunnallisesti noin 560 R-kioskia, jotka ovat franchise-sopimuksen piirissä.

Reitan Convenience -yhtiöön kuuluvat R-kioski Suomessa, Narvesen Norjassa ja Latviassa, Pressbyrån Ruotsissa, 7-Eleven ja Shell/7-Eleven Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa, R-kiosk Virossa, Lietuvos Spauda Liettuassa sekä uusimpana hankintana Baltian maissa toimiva Caffeine Roasters -kahvilaketju.

Vuonna 2017 Reitan Conveniencen liikevaihto oli 1,63 miljardia euroa ja myymälöiden lukumäärä oli 2 300. Vuonna 2017 Reitan Groupin liikevaihto oli 10,7 miljardia euroa ja henkilökuntaa sillä oli 37 000.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö