Jolla

Johanna Lassy-Mäntyvaara 27.12.2014 10:32 päivitetty 3.3.2016 14:50

Yhteisö tuuppaa Jollaa maailmalle

Johanna Lassy-Mäntyvaara
Jollan markkinointi- ja myyntijohtaja Sami Pienimäen mukaan tunnettuus auttaa kaupanteossa.

Avoimesta lähdekoodista inspiroitunut yhteisö syntyi itsestään. Nyt sitä pitää vain ruokkia.

Matkapuhelinvalmistaja Jollalla on kaksi vahvaa kasvutukea. Toinen on laaja yhteisö ja toinen on tarina pienestä haastajasta, joka on saanut vauhtia matkapuhelinjätti Nokian alamäestä.

Nokian Linux-pohjaisen MeeGo-käyttöjärjestelmän ja sitä edeltäneen Maemon ympärille syntyi tiivis kehittäjäyhteisö jo 2000-luvun alkuvuosina.

Viimeisimpien laskujen mukaan Jollaa käsitteleviä sosiaalisen median tilejä on noin sata ja niistä valtaosaa pyörittävät Jolla-yhteisön vapaaehtoiset eri puolilla maailma.

Osa yhteisön jäsenistä on mukana, koska vannoo avoimen lähdekoodin nimeen.

Osaa taas kiinnosta Jollan teknologia tavanomaisen vaihtoehtona, kertovat Storytelling työkaluna -kirjassa haastatellut Jollan yhteisövastaava Carol Chen ja yhteisöaktiivi Jukka Eklund.

Lue lisää Jollan maailmanvalloituksesta uusimmasta Markkinointi&Mainonta-lehdestä.

Tilaa lehti täältä tai osta irtonumero Akateemisesta Kirjakaupasta.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö