Brändit

Sanna Pekkonen 11.1.2018 08:51

Yle Areena on jälleen Suomen arvostetuin verkkobrändi

ruutukuva / Yle Areena

Uutena kymmenen kärkeen nousi Poliisi.fi

Yle Areena on viidettä kertaa peräkkäin arvostetuin suomalainen verkkobrändi Taloustutkimuksen teettämässä kyselyssä.

Toisena listalla on Ilmatieteen laitos ja kolmantena Kansalaisten terveyspalvelu eli Kanta.fi. Yle pitää myös listan neljättä sijaa.

Taloustutkimus selvittää vuosittain suomalaisten ja ulkomaisten verkkobrändien arvostusta, tunnettuutta ja suositteluhalukkuutta. Tänä vuonna listalle pääsi 153 spontaanisti tunnetuinta suomalaista ja ulkomaista verkkobrändiä. Lista muodostui 3 096 vastauksen perusteella.

Tutkimuksen mukaan Yle Areenalla on erittäin korkea tunnettuus: lähes yhdeksän kymmenestä internetin viikkokäyttäjästä tuntee brändin.

Tänä vuonna kymmenen kärkeen on noussut uutena Suomen poliisin verkkosivusto. Kela sen sijaan jäi tänä vuonna kymmenen kärjen ulkopuolelle. Muuten kärjessä ovat aiemmiltakin vuosilta tutut nimet.

Kymmenen arvostetuinta suomalaista verkkobrändiä vuonna 2017:

1. Yle Areena

2. Ilmatieteen laitos

3. Kanta.fi

4. Yle

5. Helmet

6. Poliisi.fi

7. Vero.fi

8. HSL Reittiopas

9. Foreca

10. OP

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö