Suomen arvostetuimmaksi verkkobrändiksi Taloustutkimuksen selvityksessä nousi jälleen Yle Areena. Asiasta uutisoi Yle.

Yle Areena on kyselyn ykköspaikalla jo neljättä vuotta peräkkäin. Verkkopalvelu Yle Areenan lisäksi kymmenen arvostetuimman joukkoon mahtuu vain yksi mediaan liittyvä brändi, joka sekin on Yle.

Toiseksi arvostetuin suomalainen verkkobrändi on Kanta.fi, joka yhdistää julkiset palvelut sähköisen reseptin, lääketietokannan, potilastiedon arkisto, tiedonhallintapalvelun ja Omakannan.

Seuraavina listoilla Ylen mukaan ovat Ilmatieteen laitos, pääkaupunkiseudun kirjastojen verkkobrändi HelMet, Yle, HSL Reittiopas, Vero.fi, sääpalvelu Foreca, uutena listalle noussut Kela.fi ja pankkialalta OP.

Taloustutkimus toteutti kyselyn kolmessa vaiheessa internetpaneelissa, jonka otos kiintiöitiin edustamaan suomalaisia netinkäyttäjiä.