Televisio

M&M 27.10.2014 08:52 päivitetty 4.2.2016 10:47

Yleisön osallistaminen toimi - Docventures rikkoi tviittiennätyksen

Kimmo Syväri
Tuomas Milonoff ja Riku Rantala

Ylen mukaan sarjaan liittyvää #docventures-tunnistetta käytti yli 6 000 uniikkia tviittaajaa, mikä on määrällisesti enemmän kuin millään muulla syksyn television viihdeformaatilla Suomessa.

Riku Rantalan ja Tuomas "Tunna" Milonoffin Docventures-dokumenttisarja näkyi toisella tuotantokaudellaan tänä syksynä vahvasti sosiaalisessa mediassa.

Ohjelman Facebook-sivuston jäsenmäärä kasvoi yli 84 000 jäseneen. Yksittäinen Facebook-julkaisu saattoi tavoittaa yli miljoona henkilöä, Ylen tiedotteessa kerrotaan.
 
Twitterissä Docventures rikkoi viime kauden ennätykset: #docventures-tunnistetta käytti yli 6 000 uniikkia tviittaajaa, mikä on Ylen mukaan määrällisesti enemmän kuin millään muulla syksyn television viihdeformaattilla Suomessa.

Docventuresin aiheiden ympärillä tviitattiin kauden aikana yli 24 000 kertaa, ja sen laskennallinen Twitter-tavoittavuus nousi yli 3,5 miljoonaan.

Tänä vuonna Docventuresin ympärille syntyi myös ympäri Suomea järjestettäviä kisastudioita.

"Tämä on merkki siitä, että tänä viihteen, muovin ja markkinapallojen aikana myös asia kiinnostaa – kunhan se tehdään ihmisiä innostavalla tavalla ja yleisö mukaan ottaen", ohjaaja Tunna Milonoff sanoo tiedotteessa.

Toimittaja Riku Rantala puolestaan sanoo tekijöiden yllättyneen siitä, miten paljon ja miten laadukasta keskustelua ohjelma herätti myös niissä yleisöissä, jotka eivät muuten seuraa asiaohjelmia.

Yleisradio esitti Docventuresin ensimmäisen kauden viime vuoden syksyllä. Tänä vuonna sarjan ohjelma-aikaa aikaistettiin tunnilla, minkä ansiosta jaksot alkoivat jo kello 21.

Rantala ja Milonoff tunnetaan myös muun muassa Madventures- ja Madcook-sarjoistaan.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö