Suomen kymmenes Nenäpäivä-kampanja käynnistyi jälleen torstaina. Nenäpäivä-keräyksellä kerätään varoja yhdeksälle järjestölle, jotka tekevät työtä maailman lasten auttamiseksi.

Tänä vuonna Nenäpäivän kasvoina ovat muun muassa Bull Mentula, Armi Toivanen, Marco Bjurström,presidentti Tarja Halonen, Katri Helena, Jone Nikula ja Janne Kataja.

Nenäpäivä-kampanjan isona mediakumppanina jatkaa Yle.

"Ylen yhteiskunnallinen tehtävä on nostaa keskusteluun ajankohtaisia aiheita kehitysyhteistyön ja hyväntekeväisyyden tiimoilta, edistää kulttuurien vuorovaikutusta, tiedottaa maailman lasten tilanteesta ja tarjota suomalaisille osallistumismahdollisuuksia. Nenäpäivän merkeissä tämä kaikki tehdään viihteen ja huumorin voimalla", Ylen Nenäpäätuottaja Risto Vuorensola kertoo tiedotteessa.

Nenäpäivä-kampanjalla on kerätty vuodesta 2007 lähtien kehitysyhteistyöhön lähes 20 miljoonaa euroa.

Nenäpäivä-säätiön viestintäkumppani on Vapa Impact.