Twitter in EMEA-alueen kumppanuusjohtaja Scott Thwaites vieraili Helsingissä kertomassa sosiaalisen median palvelun kuulumisia ja avasi yhtiön Nielsen illä teettämää tutkimusta suomalaisesta käyttäjäkunnastaan.

Tutkimuksen mukaan Twitterin suomalaiskäyttäjät ovat innokkaita seuraamaan brändejä some-palvelussa. Yli kolme neljästä Twitterin suomalaiskäyttäjästä seuraa brändejä.

Suomalaiset kertovat seuraavansa brändejä muun muassa siksi, että pitävät kyseisestä brändistä, haluavat osallistua kilpailuun tai kaipaavat tietoja uusista tuotteista ja lanseerauksista.

Suomessa 21 prosenttia käyttäjistä on Twitterissä monta kertaa päivittäin, 39 prosenttia käyttää palvelua joka päivä ja 71 prosenttia viikoittain.

Twitteriä käytetään Suomessa lukuisista aiheista käytävään keskusteluun. Suosituimpien aiheiden joukossa ovat urheilu, viihde, politiikka, kulttuuri ja musiikki.

Yli puolet Twitterin suomalaisista käyttää palvelua pääasiassa mobiililaitteella. Tämä näkyy myös palvelun käyttötilanteissa. Tutkimukseen osallistuneista 21 prosenttia kertoo käyttävänsä Twitteriä työmatkoillaan, 57 prosenttia kotona rentoutuessaan ja jopa 22 prosenttia vessassa ollessaan.

Suomalaisista käyttäjistä 70 prosenttia katsoo videoita Twitterissä. Videoiden merkitys on Thwaitesin mukaan kasvamassa koko maailmassa, kun Twitterin, Periscope n ja Vine n videoiden katselumäärät 150-kertaistuivat 12 viime kuukauden aikana.

Tällä hetkellä Twitterillä on yhteensä noin 320 miljoonaa kuukausikäyttäjää. Tuoretta Periscope-palvelua käyttää 10 miljoonaa ihmistä.