Kilpailut

M&M 13.5.2016 10:38 päivitetty 16.5.2016 08:14

Young Lions Finlandin voittajat selvisivät - "Voittajilla on mahdollisuus tehdä patriklaineet tai sebastianahot"

Samuli Pulkkinen
Young Lions Finland voittajat

Cannesiin lähtevät muun muassa Hasan & Partnersin Juha Nikkilä ja Affecton Joona Viljanen sekä Aino Soukko ja Jan Sederlöf Bob the Robotilta.

Mainonnan ja markkinoinnin ammattilaisille tarkoitettu Young Lions Finland -kilpailun voittajat julkistettiin torstaina 12. toukokuuta.

Kilpailun järjestämisestä vastasi tänä vuonna ensimmäistä kertaa mediakonserni Sanoma Media Finland. Aiemmin Lions Festivalsia on Suomessa edustanut Kärkimedia. Kilpailun yhteistyökumppaneina toimivat Heku sekä Getty Images.

Kilpailussa tuomaristot jakavat Gold, Silver ja Bronze -palkinnot haluamallaan tavalla. Lisäksi tuomaristot voivat jakaa Merit -kunniamainintoja haluamansa määrän.

Alla listattuna voittajat kussakin sarjassa.

Print-sarja

  • Gold: Isolation, Juha Nikkilä (Hasan & Partners) ja Joona Viljanen (Affecto)
  • Silver: Gray, Paul Nyman ja Tuukka Sinisalo (molemmat Wörks)
  • Bronze: Superheroes, Kuisma Väänänen (Wunderman) ja Akseli Kouvo (freelancer)
  • Merit: What I actually do, Meri Raelahti ja Alison Morrison (molemmat Mirum)
  • Merit: No one sees us, Erol Tekkanat (Vapa Media) ja Kasimir Häiväoja (FLC)

Cyber-sarja

  • Gold: #HelsinkiMissioKahviKupponen, Aino Soukko ja Jan Sederlöf (molemmat Bob the Robot)
  • Silver: Thank you for hearing me, Sanna Nopanen ja Jukka Mäenpää (molemmat Dingle)

Film-sarja

  • Gold: Too busy to answer, Julius Greis ja Anton Paananen (molemmat Bob the Robot)
  • Bronze: Leave no one behind, Essi Pulkkinen ja Ville Pohjonen (molemmat Kuulu)

Media-sarja

  • Gold: One connection counts, Joonas Imeläinen (Carat) ja Sebastian Örn (Vizeum)
  • Silver: Class of 2017, Laura Leskelä ja Janne Jaalivaara (Frankly Partners)
  • Merit: #MyNumbers, Wilma Inkinen ja Mette Åström (Dagmar)
  • Merit: Meet the outsiders, Janna Timonen ja Anssi Saresvuo (molemmat Carat)

Marketers-sarja

  • Gold: Hell’s grill, Reetta Noukka ja Tommi-Juhani Jokinen (molemmat Unilever)
  • Silver: Pure Gold, Kaisa Kivoja (Cloetta) ja Leeni Hämäläinen (Danone)
  • Merit: Recruiting golfers to caddie young people, Hanni Tyry ja Sebastian Solomon (molemmat GoGolf)

Sanoma lähettää jokaisen kategorian voittajaparin Cannes Lions –festivaaleille kesäkuussa kisaamaan voitosta kansainväliseen Cannes Young Lions -kilpailuun.

”Suomalaiset nuoret kiekkoleijonat tekevät paraikaa huikeaa esiinmarssia maailmanmestaruuskisoissa. Young Lionsin voittajilla on mahdollisuus tehdä patriklaineet tai sebastianahot Cannesissa. Onnea matkaan!”, sanoo Media & Marketers -tuomariston puheenjohtaja Marja Isokangas-Huiko tiedotteessa.

”Uljas maajoukkue lähtee Ranskan luovuuskisoihin. En olisi yllättynyt, vaikka tulisivat palkinnot kaulassa takaisin. Pääasia että tulevat edes karmit kaulassa”, sanoo Print, Cyber & Film -tuomariston puheenjohtaja, ToinenPHD:n luova johtaja Jani Halme.

Yhdettätoista kertaa järjestetty kilpailu pidettiin 8.-10.4.2016. Tänä vuonna siihen osallistui ennätysmäärä töitä, yhteensä 112 kappaletta.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö