YouTube

Ossian Hartig 25.2.2015 08:03 päivitetty 4.2.2016 10:52

YouTube kielsi pre-roll-mainokset - rahalla saa mainostilaa

YouTube on aiemmin katsonut muutamien sekuntien mittaisia sponsorien mainoksia läpi sormiensa, koska yhtiöllä ei ollut vastaavaa omaa mainostuotetta.

Googlen omistama videopalvelu YouTube kieltää sisällöntuottajia sisällyttämästä omien videotuotoksensa alkuun isoja sponsorilogoja ja videon alussa näytettäviä pre-roll-mainoksia, kirjoittaa TheSEMPost-sivusto.

Palvelu haluaa päästä osalliseksi sisällöntuottajien ja sponsoreiden välisistä diileistä. YouTuben ilmoitusmyynnistä sponsorit voivat halutessaan ostaa mainostilaa.

TheSEMPostin mukaan YouTube on aiemmin katsonut muutamien sekuntien mittaisia sponsorien mainoksia läpi sormiensa, koska yhtiöllä ei ollut vastaavaa omaa mainostuotetta. Tilanne on nyttemmin muuttunut.

YouTuben käyttöehtojen mukaan sisällöntuottajien on kiellettyä tuottaa mitään sellaista mainossisältöä, jollaista Googlekin voisi tarjota.

YouTube harkitsee lisäksi, että mikäli video sisältää luvatonta tuotesijoittelua, ei sisällöntuottajalle rangaistuksena ohjata lainkaan tuottoja.

Maailmalla toimii nykyään huomattava määrä sisällöntuottajia, joille YouTube-videot ovat pääasiallinen tulonlähde.

Google testaa paraikaa maksullista, mainoksetonta versiota YouTubesta.

Lähde: Tivi

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö