Youtube

M&M 7.5.2014 08:40 päivitetty 4.2.2016 10:41

Youtube-verkosto Splay rantautuu Suomeen - tarjoaa mainostajille suuren yleisön

Suomen Youtube-verkoston kanavilla on "yhtä paljon katsojia kuin kaupallisilla tv-kanavilla".

Suomeen on avattu Youtube-verkosto, joka kerää yhteen "Suomen isoimmat" Youtube-tähdet. Splay Suomi -verkoston 28 kanavalla on yhteensä yli miljoonaa tilaajaa ja 70 miljoonaa videonäyttöä.

Mainostajille verkosto tarjoaa mahdollisuuksia näkyä seuratun Youtube-sisällön yhteydessä. Mainostajille on tarjolla sponsorointia, mainontaa sekä kokonaisia ohjelmasarjoja, joissa tavaramerkki toimii lähettäjänä ja allekirjoittajana.

"Splayssa mainostajat pystyvät kommunikoimaan nuoren, uskollisen ja osallistuvan yleisön kanssa. Tulemme markkinoimaan eri kanaviamme ristiin Youtubessa ja sosiaalisessa mediassa. Pystymme tarjoamaan mainostajille massamedian ensimmäisestä päivästä lähtien", kertoo tiedotteessa Splay Suomi -verkoston country manager, Niclas Kevin.

Splay-verkoston arvioidaan tavoittavan joka kuukausi noin 6,3 miljoonaa videonäyttöä Suomessa.

"Monilla Youtube-tähtiemme ohjelmilla on yhtä paljon katsojia kuin kaupallisilla tv-kanavilla. Nyt mainostajilla on mahdollisuus löytää nuori yleisö, joka ei enää katso samalla lailla perinteisiä tv-ohjelmia", sanoo Niclas Kevin.

Ruotsissa Splay on jo vakiinnuttanut asemansa. Verkosto tekee yhteistyötä esimerkiksi McDonald’sin, Pepsin, Unileverin ja Coca-Colan kanssa.

"Ruotsissa Splay on ollut tärkeä edellytys sille, että sisällönluojat ja -tuottajat ovat pystyneet keräämään lisää sekä tuottoja että näyttökertoja Youtubessa", sanoo Anna Gernandt, joka vastaa Googlella Youtuben kumppanuusohjelmasta Pohjoismaissa.

Splay Suomi on osa Splay Networksia, jolla on toimintaa Ruotsissa ja Suomessa. Yhteensä Splay Networks tavoittaa yli 4,5 miljoonaa tilaajaa ja 600 miljoonaa videonäyttöä Pohjoismaissa. Modern Times Group omistaa 35 prosenttia Splay Networksista.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö