Mainokset

M&M 17.1.2017 10:16 päivitetty 18.1.2017 10:24

Yrjö Uusivirta kiinnosti suomalaisia eniten YouTubessa

Kuvakaappaus YouTubesta.
Sähköyhtiö Helenin The Yrjö Show nousi Googlen mukaan Suomen suosituimmaksi mainokseksi YouTubessa.

Helenin, Veikkauksen ja Supercellin mainokset jyräsivät YouTubessa vuonna 2016.

Suomen vuoden 2016 suosituimmat YouTube-mainokset on listattu. Sijoituksiin vaikuttivat sekä mainosten katsomiskerrat että orgaanisen ja maksetun katsomisen suhdeluku.

"Suosituimpien mainosten aiheet vaihtelevat mutta niitä kaikkia yhdistää kaksi YouTubelle ja verkkovideoille tyypillistä piirrettä – autenttisuus ja tarinankerronnan kulttuuri", videopalvelun omistavan Googlen toimialajohtaja Jonna Toikka sanoo tiedotteessa.

"Lisäksi hienoa listalla on suomalaisten brändien suuri osuus. Verrattuna aikaisempiin vuosiin näyttää siltä, että suomalaiset yritykset ovat oppineet kertomaan tarinoita ja siten hyödyntämään verkkovideoiden ja erityisesti YouTuben voimaa."

YouTuben suosituimmat mainokset 2016 - Suomi

1. The Yrjö Show / Episode 2: The Get-Together Party

Helen / Yrjö Uusivirta

Toimistot: N2, Dagmar

2. Mistä tietää, onko pelaaminen ongelmallista | Veikkaus

Veikkaus

Toimisto: TBWA\Helsinki

3. Clash Royale: Enemies

Clash Royale

4. Uusi Elisa Missionary on syntynyt

Elisa

Toimistot: Bob the Robot, Virta

5. Särkänniemen kesän 2016 hurja uutuuslaite: X

Särkänniemi

Toimisto: Dagmar

6. Virtual Gym Games by Tupla

Tupla-patukka

Toimistot: Kuubi, Toinen PHD

7. Linjalla, jakso 1/4: Kuljettaja vie palvelun karvan verran pidemmälle

Savonlinja

Toimisto: Nitroid

8. Anna lahjan puhua – Isä ja teini

Gigantti Finland

Toimistot: DDB, Amnet

9. Osaisitko korjata kahvisadon?

NESCAFÉ Suomi

Toimisto: MediaCom

10. TAKE CONTROL – F-Secure Freedome VPN

F-Secure

Toimistot: Monami Agency, iProspect

 

Korjaus 17.1. klo 12:27: Veikkauksen mainoksen teki TBWA\Helsinki, ei Hasan & Partners.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö