Effie Awards Finland 2018

Ville Perttula 13.9. 10:00

Bob the Robotin Miska Rajasuo Effien päätuomariksi

handout
Bob the Robotin toimitusjohtaja Miska Rajasuo.

"Effien pitäisi olla jokaisen alan toimijan ja markkinoijien ykköskilpailu Suomessa", Rajasuo toteaa.

Markkinoinnin tuloksellisuutta mittaavan Effie Awards Finlandin päätuomariksi on tänä vuonna valittu mainostoimisto Bob The Robotin toimitusjohtaja Miska Rajasuo.

Effie on markkinointiviestinnän tehokkuutta mittaava kilpailu, joka järjestetään 14 maassa.

"Effien pitäisi olla jokaisen alan toimijan ja markkinoijien ykköskilpailu Suomessa. Se tuo kiistatta esiin luovan markkinoinnin merkityksen liiketoiminnallisten tulosten saavuttamisessa. Sekä toimistojen että asiakkaiden kannalta on tärkeää, että tällaista tuloksellista yhteistyötä nostetaan esille mahdollisimman monelta eri toimialalta", Rajasuo kertoo tiedotteessa.

Tuomariston jäseniksi kutsutaan markkinoinnin huippuammattilaisia asiakasorganisaatiosta ja toimistoista, jotka ovat osoittaneet aiemmissa Effie- tai muissa kansainvälisissä kilpailuissa hallitsevansa markkinoinnin tulosten tekemisen. Tuomaristoon kutsutaan edustajat myös korkeakouluista ja mediasta.

Viime vuonna kilpailun päätuomarina oli Elisan markkinointijohtajana työskennellyt Tomi Wirtanen. Nykyisin Wirtanen on Pauligin markkinointijohtaja.

Vuoden 2018 Effie-tuomaristossa ovat:

Karri Ahonen, johtaja, markkinointi, insight, tuotteet, sisällöt, Sanoma Media Finland
Riikka Järvinen, markkinointijohtaja, kuluttajaliiketoiminta, DNA
Joakim Karske, brändijohtaja, OP Ryhmä
Susanna Laine, viestintä- ja brändijohtaja, Terveystalo
Arto Lindblom, professori, Aalto-yliopisto
Karri Lehtiö, toimituspäällikkö, MTV Uutiset / Mediahub
Tommy Mäkinen, luova johtaja, Folk Finland
Matti Pentikäinen, luova johtaja, SEK
J-P Rautamaa, kaupallinen johtaja, Jalostaja & Lunden
Miska Rajasuo, toimitusjohtaja, Bob The Robot
Pekka Rantamoijanen, Head of Digital Marketing, Valio
Mia Ropponen, Vice president, marketing, Kesko
Samuli Salokangas, Head of Marvelous, luova johtaja, Marvelous Finland
Laine Spellman, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Säästöpankkiryhmä
Kaj Takolander, Vice President, Viking Line
Sari-Liia Tonttila, vanhempi neuvonantaja, partner, Ahjo Communications
Suvituuli Tuukkanen, brändi- ja markkinointijohtaja, Veikkaus
Perttu Tynkkynen, Vice President, Consumer Sales & Marketing, F-Secure
Alexander Sneen, markkinointijohtaja, Sinebrychoff
Tobias Wacker, luova johtaja, Hasan & Partners
Tia Yrjölä, johtaja, Saarioinen

Sanoma jatkaa neljättä vuotta Effie-kilpailun pääyhteistyökumppanina. Deadlinet kilpailutöille ovat 27. syyskuuta ja 4. lokakuuta. Voittajat julkistetaan 7. helmikuuta 2019.