Kommentti

Pekka Lähteenmäki 23.5.2018 12:29

Maalirekasta on lyhyt matka kukkaroon

Karoliina Paavilainen
Pekka Lähteenmäki on Talouselämän ja M&M:n toimittaja.

Pörssiyhtiö lähetti maalineuvojat maakuntiin. Ilmainen neuvo on tehokas mainos.

Viime perjantaina keskisuuri suomalainen pörssiyhtiö käynnisti mainoskiertueen. Yhtiön työntekijät kiertävät rekalla neuvomassa ja palvelemassa suomalaisia kuluttajia. Ja kaikkein ihmeellisin asia: kuluttajat haluavat kuulla näitä neuvoja, joita yhtiö ilmaiseksi tarjoaa.

Mikä vuonna 1862 perustettu yhtiö on mainostempauksen takana?  Viiden pisteen vihje on otsikossa. Kyseessä on Suomen suurin maaliyhtiö Tikkurila.

Tikkurilan palvelupuhelin Maalinja on monelle suomalaiselle tuttu paikka, josta voi ilmaiseksi kysyä maalausneuvoja ja vinkkejä. Jos neuvojilta kysyy tuotesuosituksia, kiilaavat muiden ohi varmasti  Tikkurilan omat tuotteet.

Haluttuja ja arvokkaita neuvot silti tuntuvat olevan. Tikkurilan Maalilinjalle tulee vuodessa yhteydenottoja yhtiön mukaan yli 65 000 kappaletta. Puhelin on kova juttu, silloin kun on pensseli jo maalipurkissa. Vastaukset sähköpostilla tai somessa eivät silloin auta.

Maalirekan kiertue alkoi viime perjantaina Helsingin Narinkkatorilla. Se vierailee 14 paikkakunnalla ja kiertue päättyy heinäkuussa Porin SuomiAreenan yhteydessä.

Kuluttaja arvostaa aitoa apua, jos sitä on tarjolla. Tämä korostuu rautakaupoissa, sillä jokaisen rakennus- ja maalausprojekti on erilainen. Oikean ihmisen kanssa puhuminen alkaa lisäksi olla jo harvinaista herkkua, kun viestinnästä iso osa tapahtuu chattibottien kanssa verkossa.

Mutta kysypä tekoälyltä, mikä voi olla syynä, kun pari kesää sitten maalattu pinta on alkanutkin lohkeilla, mitähän se punainen maali siellä pohjalla on ja mitä ihmettä sille nyt pitäisi tehdä?

Muutkin ovat huomanneet puhelimen voiman. Vakuutusyhtiö If tarjoaa asiakkailleen ilmaista sairaanhoitajan terveysneuvontaa vuorokauden ympäri.

Maalauksen ja terveyden lisäksi herkkä ja henkilökohtainen asia on ihmisen pintavaurioiden paikkailu. Terveystalo tarjoaakin ilmaista neuvontaa plastiikkakirurgian mahdollisille asiakkaille.

Ilmaisista neuvoista on lyhyt matka kuluttajan kukkaroon.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö