Kommentti

Emilia Kullas 14.3. 11:19

Säästä minut ilmastonmuutokselta

Emilia Kullas on Markkinointi & Mainonnan ja Talouselämän päätoimittaja.

Kun ilmatila on täynnä ilmastonmuutosta, täytyy erottautua.

Ilmastonmuutos on tärkeää, erittäin tärkeää, muuten planeetta kuolee ihan kohta, ja meidän yrityksemme X aikoo tehdä Y, jotta ei ilmastonmuutosta.

Olen kurkkuani myötä täynnä ilmastonmuutosagendaa. Se tunkee joka puolelta: puolueiden vaaliohjelmista, maailmalle hyvää aikovien instituutioiden kannanotoista sekä minkä tahansa alan yrityksen seminaarin juhlapuheista.

Odotan, että sähköpostiini putoaa Kallion lippakioskiyhdistyksen kesähinnasto, joka taistelee urheasti ilmastonmuutosta vastaan.

Kaikkien muiden tahojen ilmastonmuutosaiheiset tiedotteet ovat jo sähköpostissani. Roskapostissa.

Antakaa minulle jotakin parempaa.

Jos yrityksenne on oikeasti tekemässä jotakin paremman planeetan vuoksi, käyttäkää markkinointia. Unohtakaa se keynote puheenvuoro, kaikki ovat joka tapauksessa kiinni kännykässä katsomassa, onko Twitterissä tapahtunut mitään pienesti kiinnostavaa. 

Jos teette jotakin olennaista, kertokaa siitä. Kertokaa siitä, vaikka ette olisi vielä aivan maalissa, vaan vasta matkalle sinne.

Varastin ylläolevat ajatukset Hasan & Partnersin toimitusjohtaja Eka Ruolalta, joka sai ilon lausua painokkaasti eräässä tilaisuudessa, että ”ilmastonmuutos on markkinoinnillinen mahdollisuus”.

Epäilemättä näin on, tosin Ekaa hivenen tuntien hänelle maailma ylipäätään näyttäytyy markkinoinnillisena mahdollisuutena.

Kun ilmatila on täynnä ilmastonmuutosta, täytyy erottautua.

Kuuntelen kyllä, jos onnistutte herättämään huomioni.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö