Kommentti

Ville Perttula 8.1. 13:04

Stockmannin mielestä printti on deluxe

Outi Järvinen

Kanta-asiakkaat saavat jälleen tavaratalo Stockmannilta postia. Tulevaisuudessa Stockmann tarvitsee kestävämpiä ratkaisuja.

Tavaratalo Stockmannin mielestä printti on arvokas asia. Stockmann kertoi viime viikolla tuovansa kanta-asiakasvihkonsa takaisin tavaratalon First- ja Exclusive-luokan kanta-asiakkaille.

First-luokkaan pääsee, jos käyttää Stockmannilla vuodessa 5 000 euroa vuodessa, Exclusive-luokkaan pääsee 2 500 euron ostoksilla. Kuvasto lähetetään viisi kertaa vuodessa. Tämän lisäksi First-luokan asiakkaat saavat Stockmann Magazine -lehden kolme kertaa vuodessa. Tässä on printtipostia kerrakseen.

Printtikuvaston palauttaminen on sinänsä mielenkiintoinen veto, että Stockmannin asiakkuusjohtaja Anna Salmi kertoi Kauppalehdelle yli vuosi sitten, että tavaratalon mainonta siirtyy verkkoon.

Tuolloin Salmi kertoi, että kuvaston tekeminen on raskas prosessi ja vaatii paljon tekijöitä. Edellisen kerran kanta-asiakasvihko lähetettiin asiakkaille vuonna 2016.

Näyttää kuitenkin siltä, että digitaalisuus ei ollut kaikkien mieleen ja kuvasto tehdään taas.

On hienoa, että tavaratalo ei umpimähkäisesti usko digitaalisuuden sanomaan, vaan uskaltaa laittaa painotalot töihin. Ainakin siinä tapauksessa, jos kanta-asiakkaat ovat olleet tätä mieltä.

Tempaus herättää kysymyksiä siitä, miten talousvaikeuksissa rämpivän tavaratalon digiloikka on onnistunut.

Ehkä digitaalisuus ei olekaan Stockmannin vannoutuneita asiakkaita varten, eikä tavaratalon ydinasiakasryhmän juttu. Samaan aikaan tavaratalo kuitenkin kosiskelee nuorisoa muun muassa Tubecon-pääyhteistyökumppanuudella, ja joulun alla tavaratalossa etsittiin joulupukkia AR-sovelluksen (lisätty todellisuus) avulla.

Paluun tehnyt kanta-asiakasvihko lienee hyvää asiakaspalvelua nyt, mutta loistokasta tulevaisuutta varten tavaratalo tarvitsee parempia ratkaisuja.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö